ЗАТВЕРДЖЕНО
педагогічною радою ЗЗСО № 89
протокол № 23
від 20.10.20
ЕТИЧНИЙ КОДЕКС
Діє в Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 89
Ми, вчителі, батьки та учні (члени шкільної спільноти), виходимо з того, що життя школи має керуватися правилами, які визначені всіма, відомі й зрозумілі всім та прийнятні для всіх. Правила мають ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, принципах демократії і прозорості в ухваленні рішень, рівного доступу до всіх послуг, поваги до різноманіття культур.
І. Ми у безпеці
Ми, вчителі, батьки та учні, виходимо з того, що школа має бути безпечним середовищем для всіх учасників освітнього процесу — усі учасники дбають, щоб воно було таким для кожного. Безпечне середовище складається як з фізичної, так і з психологічної безпеки.
- Правила поведінки на території закладу
- Школа – це територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, вибуховим, вогненебезпечним речовинам; спиртним напоям, тютюновим виробам та наркотичним речовинам.
- Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
- В разі скоєння проти учня протиправних дій, потрібно звернутися до класного керівника, психолога, соціального педагога чи адміністрації.
- Учасники освітнього процесу дотримуються в закладі правил пожежної безпеки, вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності під час уроків та після їх закінчення.
- Навчальне та спортивне обладнання використовується безпечно та за призначенням.
- Під час перерв учні грають у безпечні ігри, не застосовують фізичну силу.
- Залишати територію школи можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками)
- Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії
- Керівник групи проводить інструктажі з техніки безпеки під час екскурсій із записом в Журнал інструктажів.
- Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.
- Без дозволу керівника групи учень не залишає місце перебування.
- У разі поганого самопочуття учень негайно повідомляє керівника групи.
- Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними і повідомляти дорослим.
- Учням виконувати вказівки керівника групи, дотримуватися пристойної поведінки, бути толерантним, не ображати інших учасників екскурсії словесно чи фізично.
ІІ. Ми ввічливі
Ми, вчителі, батьки та учні, виходимо з того, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах. Вони наділені розумом і совістю, і в школі повинні панувати відношення в дусі братерства та ввічливості.
- Етичні норми поведінки
- Учасники освітнього процесу спілкуються в закладі тільки державною мовою, дотримуючись етичних норм спілкування.
- Стосунки між здобувачами освіти, педагогами, батьками та персоналом школи будуються на взаємоповазі та довірі.
- Ввічливість, стриманість, доброзичливість є нормою поведінки для всіх учасників освітнього процесу. Вони висловлюють свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуття інших людей.
- Здобувачі освіти чемні і проявляють пошану до старших, піклуються про молодших.
- Учні чують вчителя і поводяться так, щоб чути своїх товаришів.
- До класу вчителі та учні приходять без запізнень. Зранку – за 10-15 хвилин до початку навчальних занять, займають своє робоче місце, готують все необхідне.
- Верхній одяг учня перебуває протягом занять у гардеробі.
- Мобільний телефон та гаджети використовується лише в позаурочний час, або за потребою під час навчання.
- Педагогічний та учнівський колектив, технічний персонал дбають про авторитет та імідж закладу освіти, зокрема: не є носіями негативної оцінки чи інформації як про своїх друзів, колег, співробітників, так і про заклад у цілому.
- Поведінка відвідувачів їдальні
- Відвідувачі приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.
- Під час обіду дотримуються добросусідських взаємин і поводяться пристойно, шанобливо ставляться до працівників їдальні.
- Рекомендовано вживати їжу та напої, придбані тільки в їдальні.
- Відвідувачі самі прибирають посуд зі столу після прийому їжі.
- Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
- Матеріальна відповідальність учасників освітнього процесу
- Учасники освітнього процесу піклуються про те, що їх оточує (школа, навчальні кабінети, книги, меблі), дбають про чистоту та порядок на території школи.
- Учасники освітнього процесу несуть відповідальність за зберігання власних мобільних телефонів та інших персональних гаджетів, девайсів.
- Учні відповідають за збереження свого майна. Якщо учень загубив щось зі своїх речей, школа не несе відповідальності.
ІІІ. Ми старанні та наполегливі у навчанні
Ми, вчителі, батьки та учні, виходимо з того, що освіта повинна бути спрямована на повний розвиток людської особистості.
- Освітній процес
- Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.
- Оцінювання навчальних досягнень учнів є неупередженим. Критерії оцінювання є прозорими, справедливими та зрозумілими для всіх.
- Протягом дня учні заздалегідь готують навчальне приладдя до уроку.
- Щоденник учні ведуть акуратно, своєчасно і точно записують домашнє завдання і подають на оцінку вчителю.
- Пропуск занять
- Батьки/особи, що їх замінюють повідомляють вчителеві зранку про відсутність дитини та надсилають фото пояснювальної у доступному месенджері з подальшим наданням у паперовому вигляді.
- Учень, який був відсутній у школі з причини хвороби до 10 календарних днів може відвідувати школу без надання довідки від лікаря, але за наявності пояснювальної від батьків про причину відсутності.
- У разі відсутності в школі учень отримує завдання через електронний щоденник та виконує їх.
!!! На основі Етичного кодексу школи 89 класні колективи розробляють свої правила поведінки.