Участь в проекті «Шкільний офіцер поліції»

26 лютого до нашої школи завітали ІНСПЕКТОРИ ПАТРУЛЬНОЇ СЛУЖБИ! Але не хвилюйтесь, шановні! Річ у тім, що 89-та бере участь у проекті «Шкільний офіцер поліції». Представники поліції зустрілися з учнями нашої школи вдруге.

Ризикована і протиправна поведінка дітей та підлітків – проблема, з якою стикалися в усі часи всі суспільства. З досвіду відомо: краще запобігати розвитку певної проблеми, ніж мати справу із її наслідками.

У профілактиці ризикованої та протиправної поведінки важливу роль відіграє просвітницько-профілактична діяльність, що спрямована саме на попередження негативних явищ через формування у дітей та підлітків знань, умінь та навичок, які сприяють відповідальній, адаптивній, безпечній поведінці.

Відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» (ст. 23) до профілактики правопорушень серед дітей та підлітків мають залучатись працівники поліції. На виконання вищезазначеної функції Національна поліція України в тісному партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Проектом «Реформування системи кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні» (Агрітім Канада Консалтинг), Координатором проектів ОБСЄ в Україні, Міжнародним жіночий правозахисним центром «Ла Страда-Україна», Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» та громадської організацією «Vision Zero» підготувала профілактичну програму «Школа і поліція» для навчальних закладів, яка включає в себе тематичні заняття для попередження ризикованої та протиправної поведінки серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Сьогодні відбулася зустріч представників поліції з учнями 8-х класів. Тематика заняття була досить важливою для кожного юнака та дівчини: «Відповідальність підлітка за порушення закону. Як захистити себе, не порушуючи закон». Інтерактивне заняття було проведено на високому рівні. Практичну сторону питання розібрали за допомогою мультимедійної та скрайб-презентації. Далі присутнім було запропоновано переглянути мотиваційний мультфільм, який примусив замислитися, що таке конфлікт. Після перегляду діти вдалися до активного обговорення та аналізу побаченого. Слухачів майстерно підвели до питання: « Які можуть бути варіанти рішень, щоб уникнути конфлікту?». Вправа «Чайка на кубі» допомогла зрозуміти, що у кожної людини своє бачення ситуації і кожний вважає саме свою точку зору єдино правильною.

Наприкінці заняття учасники дійшли важливих висновків, які були занотовані на фліпчарті.

Отже, для позитивного вирішення конфлікту варто дотримуватися певних правил безконфліктного спілкування та порад щодо мирного розв’язання таких ситуацій.

  • Для позитивного вирішення конфлікту дуже важливо враховувати інтереси сторін конфлікту.
  • Чим більше ви можете запропонувати варіантів вирішення конфлікту, тим менш вірогідним є варіант вирішення шляхом насильства.
  • Не бійтеся конфлікту. Вмійте його вирішувати.
  • Розумійте різницю між людьми і проблемою.
  • Продумуйте безліч можливостей дії, перш ніж прийняти рішення про те, що необхідно зробити.
  • Переслідуйте тільки такі цілі, які підходять як для вас, так і для іншої сторони, навіть якщо інша сторона поводиться відповідним чином.
  • Стежте за тим, щоб результат задовольняв загальнообов’язкові критерії.

Оплесками наприкінці зустрічі, учні подякували інспекторам за корисні думки, правильний погляд на конфлікт та його мирне розв’язання. Діалог відбувся!